رونمایی آمازون از تبلت های کیندل فایر HDX هفت و 8.9 اینچی
نوشته شده توسط : حمید
که سه بخش مهم از استراتژی کسب و کار ابزارهای مان را به شما نشان دهیم.» آنگاه همانند یک معلم مدرسه پای تخته وایت برد شروع به توضیح کرد:
 
اول- محصولاتی سطح بالا، ویژه و خاص با قیمت های پایین.
 
دوم- کسب درآمد، هنگامی که مردم از دستگاه های مان استفاده می کنند، نه زمانی که آنها را می خرند.
 
سوم- سخت ترین و البته جذاب ترین چیزهای کار ما در تقاطع رضایتمندی و لذت مشتری از یک سو، و یکپارچه سازی عمیق تمام دارایی های مان از سوی دیگر قرار دارند. که به بهره گیری از سیستم عامل، اپلیکیشن های کلیدی، سخت افزار و فضای ابری می انجامد. کمی انتزاعی است. اما فکر می کنم هنگامی آن را عملی کنیم، کاملا واضح خواهد بود. و این الگوی اصلی قطعه سوم پازل است که در سری جدید کیندل فایر های HDX تجلی یافته. آخرین سری از تبلت های اعلا و فوق العاده شرکت مان!
Kindle HDX های جدید هم همانند پیشینیان شان در دو اندازه ۷ و ۸.۹ اینچی عرضه شده اند. البته این بار رزولوشن نمایشگر بهبود فوق العاده ای یافته است. به گونه ای که نمونه ۷ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل و تراکم ۳۲۳ پیکسل بر اینچ ارائه می شود. و مدل ۸.۹ اینچی هم با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل و تراکم ۳۳۹ پیکسل بر اینچ عرضه می گردد. مدلهای قبلی با تراکم ۲۲۱ و ۲۵۴ پیکسل بر اینچ عرضه شده بودند.
بدنه این تبلت ها هم همان طور که در شایعات شنیده بودیم، بیشتر به سمت زاویه دار شدن رفته و شباهت هایی به سرفیس مایکروسافت پیدا کرده است. اسپیکرها هم از وسط به گوشه بالایی منتقل شده اند. مدل ۸.۹ اینچی تقریبا ۳۴ درصد از نمونه سال گذشته اش سبکتر شده و به جز یک پورت micro usb و جک هدفون خبری از ورودی و خروجی دیگری روی آن نیست.
در حالی که نمونه ۷ اینچی تنها از یک دوربین جلو ساده بهره می برد، مدل ۸.۹ اینچی با یک دوربین ۸ مگاپیکسلی مجهز به لرزش گیر دیجیتال در قسمت پشتی همراه شده و فلش LED هم آن را کامل می کند. و البته دوربین جلویی هم فراموش نشده است.
 
این تبلت ها به لطف پردازنده چهار هسته ای ۲.۲ گیگاهرتزی اسنپ دراگون ۸۰۰ حسابی سریع هستند و میزان رم آنها با دو برابر شدن نسبت به سال گذشته، اکنون ۲ گیگابایت است. گرافیک شان هم Adreno 330 است که به راحتی از پس بازی های فراوانی بر می آید. 
 
مصرف باتری در این تبلت ها حسابی بهینه شده است و مدل ۸.۹ اینچی در حالت استاندارد تا ۱۱ ساعت شما را همراهی می کند. اگر هم آن را روی حالت ویژه مطالعه قرار دهید، تا ۱۷ ساعت دوام خواهد آورد!
این تبلت ها به سومین نسخه از سیستم عامل Fire OS اختصاصی آمازون مجهز هستند. این سیستم عامل در واقع یک اندروید شخصی سازی شده است و این بار با نام کد Mojito عرضه می شود. 
 
یکی از قابلیت های مهم و جذابی که در نسل جدید تبلت های آمازون گنجانده شده، دکمه Mayday است. با فشردن آن یک پنچره کوچک در گوشه صفحه باز شده و ارتباط مستقیم ویدیویی شما با بخش پشتیبانی ۲۴ ساعته آمازون برقرار می شود. 
 
جف بزوس می گوید که «این یک سرویس 24/7 و ۳۶۵ است. بعضی چیزها هستند که شما هر روز انجامشان می دهید و به خوبی می دانید که چگونه از پس آنها بر بیایید. اما برخی کارها هستند که شما ماه تا ماه هم نیازی به انجام شان ندارید، پس ممکن است آنها را فراموش کنید. توضیح اینکه مشتری چه چیزی را تپ کند و کجا برود، از راه دور کار سختی است. اما اکنون مامور پشتیبانی ما روی صفحه تبلت است»
 

هر دو نسخه ۷ و ۸.۹ اینچی از هم اکنون برای کاربران آمازون قابل پیش خرید هستند. مدل ۷ اینچی با قیمت پایه ۲۲۹ دلار عرضه می شود و از ۲۶ مهرماه تحویل مشتریان می گردد. مدل ۸.۹ اینچی جدید هم زودتر از ۱۶ آبان وارد بازار نخواهد شد. اما می دانیم که ۳۲۹ دلار قیمت گذاری شده است.
 
البته داستان تبلت های جدید آمازون به همین جا ختم نمی شود و اگر نگران خش افتادن بدنه تبلت عزیزتان هستید، می توانید از کاورهای Origami مخصوص آمازون بهره ببرید. 

این کاورها از امروز همراه با تبلت ها پیش فروش می شوند و همراه با آنها به بازار خواهند آمد. کاور پلی اوریتان ویژه کیندل اچ دی ایکس ۷ و ۸.۹ اینچی با قیمت ۵۰ و ۵۵ دلار عرضه خواهند شد. نمونه چرمی آنها هم ۶۵ و ۷۰ دلار قیمت خواهد داشت. البته صاحبان کیندل اچ دی جدید هم باید ۴۵ و ۶۰ دلار برای کاورهای پلی اورتان و چرمی پرداخت کنند. 
 

 

 



:: موضوعات مرتبط: سخت افزار , معرفی قطعات , ,
:: بازدید از این مطلب : 663
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 مهر 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: